Geslaagde rebranding voor winkelcentrum in Luik

ILOT of ‘Klein Eiland’ is de nieuwe naam van het winkelcentrum in hartje Luik dat een complete metamorfose onderging. Dankzij een uitgekiende rebrandingstrategie van Glimma werd het winkelcentrum nieuw leven in geblazen en kreeg de lokale economie een boost. Een veelbelovend project waar Sign & Facade graag aan meewerkte.

Consistente bewegwijzering

Zowel op esthetisch vlak, als vanuit het oogpunt van de bezoeker onderging het winkelcentrum een volledige transformatie. Omdat het winkelcentrum uit vier afzonderlijke gebouwen bestaat, in drie belangrijke voetgangersstraten, was het heel belangrijk om een gevoel van eenheid te creëren en de verschillende binnen- en buitenruimtes visueel met elkaar te verbinden. Hiervoor ontwikkelden we een consistente bewegwijzering en hanteerden we eenzelfde stijl voor alle contactpunten en verlichte borden.

Om de circulatie vanuit de kelderniveaus en de parkeergarage te verbeteren werd duidelijke signalisatie aangebracht. Grote portaalborden boven de loopbruggen en bij de twee hoofdingangen verbeteren de zichtbaarheid op straat en onderscheiden het winkelcentrum van een nabijgelegen outletstore.

De gevelverlichting tenslotte zorgt voor extra sfeer en heeft ook enkele praktische voordelen. Het versterkt niet alleen het veiligheidsgevoel van de bezoekers, maar het creëert ook ruimte om extra lang te shoppen.

Door de juiste keuze van verlichting, bewegwijzering en merksignalisatie is ILOT getransformeerd in een veel levendiger en veiliger winkelcentrum en is het meer dan ooit de ‘shoppingplace to be’.